Een goede mondverzorging: meer dan alleen poetsen

Dat u voor een goede mondverzorging tweemaal per dag uw tanden moet poetsen, is algemeen bekend. Door goed te poetsen verwijdert u tandplak, waardoor de kans op gaatjes kleiner wordt. Maar wist u dat alleen uw tanden poetsen vaak niet genoeg is om uw gebit gezond te houden?

Hoe nauwkeurig u uw tanden ook poetst: het blijft onmogelijk om de ruimtes tussen uw tanden en kiezen goed schoon te maken met alleen een tandenborstel. Tussen deze ruimtes hoopt tandplak zich op, wat gaatjes en tandvleesontstekingen veroorzaakt. Wanneer u te lang rondloopt met deze gaatjes en ontstekingen heeft dit schadelijke gevolgen voor uw gebit. Tanden en kiezen
kunnen uiteindelijk zelfs los gaan staan en uit uw mond vallen. Gelukkig bestaan er flosdraad, tandenstokers en ragers, waarmee u de ruimte tussen uw tanden kunt
schoonmaken.

Wij zijn weer open voor reguliere mondzorg!

Het beleid voor de komende tijd, is dat wij uitsluitend patiënten behandelen waarvan wij met vrij grote zekerheid weten dat zij gezond zijn. Dit gebeurt d.m.v. een triage protocol.

Voor een bezoek aan onze praktijk gelden een aantal aanwijzingen:

1. Kom niet te vroeg, maar op tijd op uw afspraak bij ons binnen.
    2. Was uw handen bij het betreden van de praktijk, 20 seconden met water en zeep.
    3. Poets uw gebit thuis in plaats van in de praktijk.
    4. In de wachtruimte hanteren wij een sociale afstand van 1,5 meter, zoals door het RIVM wordt geadviseerd.
    5. Kom alstublieft alleen naar uw afspraak. Indien noodzakelijk mag maximaal 1 ouder of begeleider meekomen.
    6. Voor sommige behandelingen zullen wij u vragen om 1 minuut met waterstofperoxide mondspoeling te spoelen.
    7. Wij zullen u ontvangen met een glimlach, maar de handen niet schudden.
    8. Wij hanteren, zoals gewoonlijk, de richtlijnen Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben daarnaast aanvullende hygiëne maatregelen genomen.

Mocht u vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 07:00 tot 21:00 telefonisch bereikbaar. Op zaterdag zijn wij open van 09:00 tot 15:00 uur.

Wij danken uw hartelijk voor uw medewerking en hopen u weer in goede gezondheid te kunnen verwelkomen!